Jak dobrze tagować produkty w sklepie

Kontynuując wątek z poprzedniego wpisu odnośnie optymalizacji produktów pod kątem wyszukiwarek takich jak Google „Optymalizacja SEO produktu w sklepie”, dziś skupimy się na równie ważnym aspekcie jakim jest odpowiednie tagowanie produktów.

CZEMU SŁUŻY TAGOWANIE

Tagi to pojedyncze słowa lub krótkie frazy, które mają silny związek z produktem, a przede wszystkim z tym co znajduje się na projekcie graficznym. Są skutecznym dopełnieniem tytułu i opisu. Dzięki nim możesz poszerzyć tematykę produktu i ułatwić jego znalezienie przez kogoś kto użyje wyszukiwarki na Twoim sklepie lub na głównym sklepie PL. Dzięki temu więcej osób zobaczy Twoje projekty, a Ty zwiększysz sprzedaż.

W skrócie. Tytuł i opis, które omawialiśmy we wspomnianym powyżej artykule  pomagają wyszukiwać Twoje produkty w zewnętrznych wyszukiwarkach takich jak Google ale także wewnętrznej sklepowej, jednak tagi znacznie poszerzają tę możliwość w kontekście wyszukiwarki wewnętrznej i robią to naprawdę świetnie.

Żeby to o czym piszę lepiej zobrazować posłużę się konkretnym przykładem. Weźmy sympatyczny wzór miłego kociaka.

nadruk z kotkiem

Jeśli pominiemy tagi przy tworzeniu produktu jego fiszka będzie wyglądała jak na poniższym obrazku. Z pozoru może się wydawać, że skoro mam przyzwoicie przygotowany tytuł i opis, to to wystarczy zwłaszcza, że tagi główne i tak utworzyły się same. Pozornie tak jest, ale tylko pozornie.

nadruk

Wyobraźmy sobie, że ktoś kto wejdzie na Twój sklep czy na główny PL w wyszukiwarce wpisze np. słowo „kot”. Ta koszulka powinna pojawić się na liście, ale czy na pewno?

Przeanalizujmy tytuł i opis, czy jest tam ciąg znaków „kot”? Upssss tak się złożyło, że ten tytuł i opis nie zawierają takiego słowa. Jest kociary i kociak, ale słowa kot ni widu ni słychu. Jeśli więc miłośnik kotów wpisze akurat takie słowo może się okazać, że nie znajdzie Twojej koszulki, a szkoda bo jest naprawdę fajna no i jest na niej kot! Co więc zrobić? Można dopisać słowo kot do tytułu, ale wtedy to będzie trochę na siłę i nie będzie wyglądało naturalnie. Można też przerobić tytuł tak żeby słowo kot się w nim znalazło i nie było tylko na doczepkę, można. Można też w polu z tagami wpisać słowo kot i tym sposobem temat mamy załatwiony.

JAKIE TAGI WPISAĆ, SKĄD JE WZIĄĆ?

Zastanów się co dokładnie jest na Twojej grafice. Ja np. widzę tu sympatycznego kota, który bawi się kłębkiem wełny i napis „kizi mizi”. Z tych trzech elementów od razu na dzień dobry mogę dodać takie tagi jak: kot, kłębek wełny, napis.

Dodając wzór wybraliśmy tematykę „zwierzęta”, a więc tego tagu wpisywać nie musimy, jeśli jednak wybralibyśmy inną kategorię, np. „śmieszne” to wówczas tag zwierzęta powinien pojawić się obowiązkowo. W końcu kot to zwierzak i fajnie by było gdyby można go było znaleźć w towarzystwie innych zwierzaków.

Co dalej? Hmmmm zastanówmy się czy grafika niesie jakiś ładunek emocjonalny, czy jest smutna albo śmieszna? Nasz kociak raczej smutasem nie jest, a patrząc na niego i napis kizi mizi raczej człowiek zaczyna się uśmiechać. Czy można powiedzieć, że ta koszulka jest śmieszna? Myślę, że śmiało, a więc mamy kolejny tag pozostaje jednak pytanie w jakiej formie go wpisać, bo można „śmieszna koszulka”, „śmieszny” (w domyśle kot lub nadruk), „śmieszne” (w domyśle koty, zwierzęta, nadruki), itp… Zastanów się co byś wpisał w polu wyszukiwarki gdybyś był potencjalnym Klientem szukającym koszulek z kotami i spróbuj pójść tym tropem. To zazwyczaj najlepsza metoda. Nie wymyślaj niczego na siłę. Tagi powinny w konkretny i celny sposób oddawać istotę projektu i całego produktu, powinny trafiać w intencje osób które mogą go szukać.

Zobacz jak szybko pojawiło się nam kilka tagów, które pomogą Twoim klientom znaleźć ten produkt. Jeśli je pominiesz, to niestety wielu z nich, którzy chętnie kupiłyby Twój wzór nie zrobią tego bo na niego nie trafią przeszukując zasoby PL. Tagi są ważnym elementem podobnie jak dobrze przygotowany tytuł i opis, a przemyślana ich konstrukcja pozwoli Ci dotrzeć do większej ilości zainteresowanych tematyką Twojego wzoru, potencjalnych Klientów.

tagi

podgląd koszulek z nadrukiem

Jak dobrze tagować produkty w sklepie
Oceń wpis

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
  Subscribe  
Powiadom o