Jak promować swój sklep z koszulkami

Dzisiaj wychodzimy naprzeciw twoim pytaniom związanym z tym, jak wyrobić sobie markę? Każdy z nas, kto robi coś fajnego, chciałby, by inni odkryli jego, czy jej talent. To naturalne, że chcesz zarabiać na swojej pracy. Chcesz też wyrobić sobie renomę w branży. Po to piszemy ten post – żeby pomóc ci promować siebie, swoje projekty i swoją markę. Zaczynamy.

JAK PROMOWAĆ SIĘ ONLINE?

Media społecznościowe robią w dzisiejszych czasach olbrzymią karierę. Wydaje się, że jeśli nie ma cię na Facebooku, czy Twitterze, to w ogóle cię nie ma. Oczywiście życie poza siecią jest bardzo bogate, jednak media społecznościowe mają olbrzymi potencjał marketingowy, a także dają niesamowitą możliwość nawiązywania relacji z ludźmi, których normalnie nigdy byś nie poznał. Możesz wykorzystać moc profilu na którejś z platform społecznościowych, pozostając w ten sposób w kontakcie z ludźmi.

FACEBOOK

Jeśli masz już prywatne konto na Facebooku, możesz pójść krok dalej. Założyć fanpage, zadbać o jego zawartość i zaprosić tam znajomych. Możesz mieć opory przed zbyt nachalnym promowaniem się na Facebooku. Nie chcesz znajomym powiedzieć po prostu: hej, kupujcie moje koszulki! To normalne i ludzkie. Zamiast tego na swoim fanpage’u możesz umieścić np. filmik pokazujący, jak powstają twoje projekty, lub opowieść o tym, co cię inspiruje. Możesz wciągać znajomych do zabawy prosząc ich o feedback w sprawie tego, jaki motyw ma mieć twój kolejny wzór. Albo zaoferować kilku pierwszym osobom, którzy skomentują post z twoim projektem – darmowy spersonalizowany wzór na kubek. I tak w zabawny, nienachlany sposób, coraz więcej ludzi dowie się o tym, co robisz, zaczną kojarzyć cię z branżą graficzną i w razie, gdy będą potrzebowali koszulki lub projektu logo, uderzą może właśnie do ciebie.

TWITTER

Twitter to bardzo popularny portal, gdzie w formie krótkich wpisów komunikujesz się ze światem. Warto śledzić ludzi ze swojej branży na Twitterze, bo w ten sposób „wiesz, co w trawie piszczy”, masz dostęp do najświeższych informacji i publikacji na tematy, które cię interesują. Nawiązujesz też relacje, które mogą pomóc ci w przyszłości. Śledzenie ludzi z branży daje możliwość zarażenia się pomysłem, inspiracji albo podpatrzenia, w jaki sposób inni się promują.

INSTAGRAM

Instagram to świetna platforma dla grafików, gdyż jej medium jest obraz. Dobrym zdjęciem z odpowiednimi hasztagami przyciągniesz uwagę tak innych artystów grafików, jak i potencjalnych klientów. I tu ważne jest budowanie relacji z odbiorcami. Jeśli ktoś polubi twój post, warto odwzajemnić się tym samym. Jeśli ktoś cię śledzi – śledź i jego. W ten sposób budujesz bazę fanów i interakcji, które w końcu sprawią, że staniesz się rozpoznawalny.

JAK DBAĆ O SWOJĄ MARKĘ?

Aby zadbać o swoją markę, warto wiedzieć kim jesteś profesjonalnie, co masz do zaoferowania, w jaki sposób możesz pomóc klientowi, no i jaki jest twój styl i przekaz. Jeśli masz jasny obraz w swojej głowie tego, czym charakteryzuje się twoja marka, kim jesteś – bądź konsekwentny. Przyciągniesz ludzi podobnych sobie i tych, którzy potrzebują twoich usług – np. koszulek, projektów, czy pomysłów. Ważnym elementem budowania swojej marki jest uderzające punkt, eleganckie, charakterystyczne logo, które ludzie w jednej chwili powiążą z tobą. Masz przewagę nad innymi branżami jako grafik, bo takie logo zaprojektujesz sobie sam. Jak pisaliśmy w tekście o trendach na wiosnę i lato 2017, obecnie na topie są proste, oszczędne loga, stworzone z pomysłem, ale minimalistyczne. Możesz wykorzystać swój sklep na printlander.pl i wpleść logo w swoje grafiki. Możesz też spersonalizować swój sklep.

RELACJE

Kontakty z ludźmi to podstawa dla każdego człowieka – tak w życiu prywatnym, jak i w biznesie. Dbaj o klientów i o osoby ze swojej branży. Odpowiadaj im w mediach społecznościowych, wciągaj ich w dialog, nie ignoruj, staraj się dać im odczuć, że zwracasz na nich uwagę. Jeśli masz z kimś lepszą, ciekawszą relację, wyjdź poza Internet. Ze znajomym, którego dawno nie widziałeś możesz się spotkać, z kolegą z branży urządzić rozmowę na Skype, a z oddanymi fanami rozmawiać w prywatnych wiadomościach, np. na Instagramie. Nie da się przecenić wartości kontaktów z innymi dla osiągnięcia sukcesu – w każdej branży.

Budowanie swojej marki, w sieci i poza nią, to zadanie wymagające sporo czasu i oddania. Jednak w obecnej dobie Internetu, możliwości marketingowe w zasadzie nie mają granic. Możesz wykorzystać sieć dla siebie, ale oprócz tego, że sam zbudujesz swoją renomę, znajdziesz po drodze inspirację i kontakty, które pomogą ci się rozwijać zawodowo.

Jak promować swój sklep z koszulkami
Oceń wpis

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
  Subscribe  
Powiadom o